Focus
juliol 2019
459

David Caralt


L'arquitectura de la sensibilitat. Nicolau M. Rubió i Tudurí i el Pavelló d’Alemanya de Mies van der Rohe

La indústria alemanya va constituir la participació estrangera més extensa que va acudir a l’Exposició Internacional de Barcelona l’any 1929, amb setze mil metres quadrats d’instal­lacions repartits en vuit palaus noucentistes, un edifici independent per a les indústries elèctriques i un pavelló de representació del país, avui cèlebre, el Pavelló d’Alemanya. Aquest va ser desmantellat després de la clausura de l’exposició. Malgrat la seva breu existència però gràcies a les fotografies en blanc i negre fetes per l’artista d’origen rus Sasha Stone, el prestigi de l’edifici va créixer exponencialment les dècades posteriors i aviat va ser considerat un manifest construït de l’arquitectura del moviment modern i una de les construccions més influents del segle XX.

 

exposicion-internacional-arquitectura

L'Avenç 459 - juliol/agost 2019
Preu de l'article 1 €