L'arquitectura de la sensibilitat. Nicolau M. Rubió i Tudurí i el Pavelló d’Alemanya de Mies van der Rohe

David Caralt


Enrera

Article published at
L'Avenç, num. 459, juliol 2019

Page
46

Section
459

Subsection
Focus

La indústria alemanya va constituir la participació estrangera més extensa que va acudir a l’Exposició Internacional de Barcelona l’any 1929, amb setze mil metres quadrats d’instal­lacions repartits en vuit palaus noucentistes, un edifici independent per a les indústries elèctriques i un pavelló de representació del país, avui cèlebre, el Pavelló d’Alemanya. Aquest va ser desmantellat després de la clausura de l’exposició. Malgrat la seva breu existència però gràcies a les fotografies en blanc i negre fetes per l’artista d’origen rus Sasha Stone, el prestigi de l’edifici va créixer exponencialment les dècades posteriors i aviat va ser considerat un manifest construït de l’arquitectura del moviment modern i una de les construccions més influents del segle XX.

L'Avenç 459 - juliol/agost 2019
Preu de l'article 1 €